RETUR OG BYTTE – BYHA.NO
GRATIS FRAKT FRA KR 1000
NORSK NETTBUTIKK 🇳🇴

Retur og angrerett
Vi ønsker selvfølgelig at du skal være fornøyd med varen din. Derfor har du alltid åpent kjøp i 14 dager i vår nettbutikk. Varen skal sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det betyr at varen må være ubrukt, merkelappene må være på og varen må være uten lukt eller flekker. Varen må sendes i retur i sin originale emballasje. Ved retur fyller du ut slippen nederst på kvitteringen som var vedlagt din bestilling og returnerer sammen med varen(e). 

Kontakt kundeservice per mail kontakt@byha.no før du sender din retur. Da vil du få tilsendt fraktlappe som du benytter ved forsendelsen.


Vi gjør oppmerksom på at angreretten ikke gjelder varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt. Øredobber, strømpebukser, undertøy/badetøy, kosmetikk, solbriller o.l kan dermed ikke returneres/byttes. Ved retur av sko, er skoesken ikke godkjent som fraktemballasje.

Koster det noe å gjøre en retur?
Ved bruk av ferdig utfylt returlappe tilsendt fra oss, belastes du kun 79,- i portokostnad ved retur. Ved reklamasjoner blir du ikke belsastet for returporto. Dersom du velger å ikke bruke vår returlapp og bruker annen forsendelsesmetode, må du stå for hele returkostnaden selv. Pakken er kjøperens ansvar frem til den har kommet fram til oss ved bruk av annen forsendelsesmetode. Vi anbefaler derfor at du i slike tilfeller sender returen med sporing for å være forsikret. NB! Merk at pakken ikke kan sendes med Posten eller andre transporterer eller legges i postkasse.

Returadresse:
BYHA/Bysenteret Harstad AS
Rikard Kaarbøs plass 1
9405 HARSTAD

Kan jeg bytte til en annen vare eller størrelse?
Hvis du ønsker å bytte til en annen vare eller bytte størrelse returnerer du bestillingen tilbake til oss sammen med vedlagt returskjema og får pengene tilbake. Legg så inn en ny bestilling i nettbutikken på varene du ønsker.

Ved bytting av størrelse:
Ta kontakt med kundeservice (kontakt@byha.no), slik at vi får holdt av din vare, og returner produktet til oss med vedlagt returskjema.

Kan jeg returnere en salgsvare?
Ja, angreretten gjelder uavhengig om det er en salgsvare eller ikke.

Har dere mottatt min retur?
Du mottar en bekreftelse på e-post med det samme vi har behandlet din retur. Vi gjør oppmerksom på at det kan ta opptil 14 dager for oss å motta og behandle en retur.

Jeg har returnert mine varer. Hva skal jeg betale?
Når din retur er registrert hos oss, skal du selvfølgelig ikke betale for varene du har returnert. Du må kun betale de varene du har beholdt, samt returporto (79,-). I tilfelle ordren din hadde et fraktgebyr da den ble opprettet, skal også det betales inn. 

Når får jeg tilbakebetalingen min?
Du får alltid en bekreftelse fra oss på at din retur er behandlet innen 14 dager etter at varen har blitt returnert. Hvis du hever hele kjøpet, vil du få tilbakebetalt varens verdi innen 4-10 virkedager.

Ved kortbetaling vil pengene overføres til betalingskortet du benyttet når du la inn bestillingen. Transaksjonen skjer gjennom Stripe, og du kan forvente at det tar mellom 4-10 dager før pengene er tilbake på ditt betalingskort.

Jeg har bestilt via Klarna - hva gjør jeg?
Hvis du skal returnere hele eller deler av ordren din og har valgt faktura som betalingsmåte, kan du selv utsette forfallsdato kostnadsfritt på www.klarna.no. Om det ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyret påløper kunden. Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på www.klarna.com/no/kundeservice

Vi oppdaterer fakturaen din så snart vi har behandlet din retur. Har du allerede betalt fakturaen din, vil Klarna ta kontakt med deg for å få ditt kontonummer slik at de får sørget for tilbakebetaling. 

Reklamasjon
Hvis det er en feil med varen har du reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid og at du fremlegger kvittering og/eller ordrenummer på at varen er kjøpt hos oss. Reklamasjonsretten bortfaller dersom produktet er unormalt mye brukt eller vasket feil.

Ved reklamasjon sender du mail til kundeservice slik at vi kan sende deg reklamasjonsskjema. Vi dekker returkostnadene ved reklamasjoner.

Spørsmål? Vennligst ta kontakt med kundeservice på kontakt@byha.no