RETUR OG BYTTE – BYHA.NO
GRATIS FRAKT FRA KR 1000
NORSK NETTBUTIKK 🇳🇴

Vi ønsker selvfølgelig at du skal være fornøyd med varen din. Derfor har du alltid åpent kjøp i 14 dager i vår nettbutikk. Den eneste betingelsen er at varen kommer tilbake til oss i sin opprinnelige stand. Originalemballasjen og eventuelle merkelapper skal legges ved i returen. Hvis du har fått feil vare eller en defekt vare står vi selvsagt for returkostnaden. Følg instruksjonene som er forklart nedenfor.

NB! Vi gjør oppmerksom på at angreretten ikke gjelder varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt. Øredobber, strømpebukser, undertøy/badetøy, kosmetikk, solbriller o.l kan dermed ikke returneres/byttes. Ved retur av sko, er skoesken ikke godkjent som fraktemballasje.

Retur
Kontakt kundeservice per mail kontakt@byha.no før du sender din retur. Da vil du få tilsendt fraktlappe som du benytter ved forsendelsen.

I de fleste tilfeller er det kunden som står for returen. Har du betalt med kort, tilbakeføres pengene til kortet ditt igjen. Hvis du betaler med faktura, justerer du selv beløpet på fakturaen som ble sendt deg via e-post. Du betaler bare for de varene du beholder og returportoen på 79 kr. I tilfelle ordren din hadde et fraktgebyr da den ble opprettet, skal også det betales inn. 

Bytte av varer
Dersom du ønsker å bytte mottatt vare i en annen størrelse/farge eller til et annet produkt, må du legge inn ny bestilling på vår nettside. Vi vil refundere pengene for produktet returnert til oss. 

Fyll ut angreskjema og send varen i retur til oss. Du finner angreskjema HER
Sørg for at varene du vil bytte/returnere er ubrukt og at alle etiketter sitter på. Returkostnader dekkes av kunde.

Hvis du skal returnere hele eller deler av ordren din og har valgt faktura som betalingsmåte, kan du selv utsette forfallsdato kostnadsfritt på www.klarna.no. Om det ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyret påløper kunden. Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på www.klarna.com/no/kundeservice

Vi oppdaterer fakturaen din så snart vi har behandlet din retur. Har du allerede betalt fakturaen din, vil Klarna ta kontakt med deg for å få ditt kontonummer slik at de får sørget for tilbakebetaling. 

Angrerett
Angrerettloven gir deg rett til å angre på ditt kjøp. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen, gir oss melding om det (angrefrist). Varer må returneres i vesentlig samme stand som de ble mottatt. Ved korrekt gjennomført retur (iht. angrefristloven) tilbakebetales varens fulle pris til kjøper.

Angrerettskjema er vedlagt i forsendelsen. En vare som returneres grunnet benyttelse av angrerett skal kunne selges som ny. I praksis vil dette si at den må returneres i samme stand og mengde som da du mottok produktet, og slik du selv forventer at et nytt produkt skal leveres. Hvor dette ikke er overholdt, vil varer som kommer i retur, bli returnert til avsender.

Returkostnadene bæres av forbrukeren med mindre selgeren har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte varen ikke var tilgjengelig.

Spørsmål? Vennligst ta kontakt med kundeservice på kontakt@byha.no